2012. április 24., kedd

Rózsavölgyi Csokoládé Levendula

A Rózsavölgyi Csokoládé műhely Budafokon készíti díjnyertes bonbonjait és csokoládéit. Budapesten, a Királyi Pál utcában lévő üzletükben pedig meg lehet vásárolni e különlegességeket.

Ugyan ehelyütt én csak a csokoládékat elemzem, azért tennék egy kis kitérőt a bonbonok felé is. Nem véletlen, hogy elnyerte két bonbonjuk is az Academy of Chocolate érmeit. Az a diszkrét elegancia, ami jellemzi e termékeket követendő példa lenne. Nem harsognak az ízek, a saját készítésű csokoládéjuk aromái is jól érvényesülnek a bonbonok ízesítése mellett. Csak néhányat említenék abból a sorból, amit én kóstoltam és nekem kifejezetten tetszettek: édesköményes, Sao Thomé kávés (itt a csokoládé és a kávé harmóniája tökéletes, pedig nem is szeretem a kávét), diós (mindenhol van mandulás, mogyorós, de diós alig, pedig isteni), kucsmagombás (nagyon jó ötlet ez az íz).

Ennyi finomság után lássuk a levendulás csokoládét! A levelekkel, virágokkal tarkított csomagolás eleganciáját a színes kalap és felirat kicsit megtöri és játékossá teszi. A csokoládé mintázata a négyszöglet formájú, mégis nyolcas tagolású „kockáival” nekem egy arany ajtót juttat eszembe, amelyen egy hasonló formájú zár kinyitásával juthatunk be a maja templompiramis mesés belsejébe. Amellett, hogy szép ez a forma, praktikus is, hiszen gusztusos egységekre lehet törni.

A venezuelai kakaóbabok „házasságából” (blendjéből) származó csokoládé alapanyag szintén helyben készült, mint ahogy azt már a Sur del Lago esetében is jeleztem.

Közepesen mély barna színe, valahogy nekem az „igazi csoki színt” jelenti. Ha csokira gondolok ez a kép él bennem. Fényes és selymes tapintású. Jó, bár nem „harsány” roppanású. Illata szelíden levendulás-vegetális.

Már kóstoltam többféle magyar és külföldi levendulás csokit, de el kell, hogy mondjam ez idáig a legfinomabb közülük. A fent említett diszkrét elegancia érvényesül ennél is. Ahogy a levendula kiegészíti és nem felülírja a csokoládét, az páratlan. Legtöbbször jól „teletöltik”a csokit levendula aromával, annyira hogy az szinte már meghökkentő, aztán már mehet is a sokkhatásra éhes piacra. Na, ez jelen esetben nem mondható el!

A csokoládé méhviaszos karaktere kellemesen kíséri a levendula kesernyés-édes ízeit. A csokoládéban pici savasság érződik, de ez inkább üdítőleg hat. A 77 % kakaótartalom kevésbé érződik, nem intenzív, nem markáns, inkább bársonyos-krémesen kakaó ízű. A lecsengés hosszú és emlékezetes.

Minősége: kiemelkedő (!)

Megvásárolható: Rózsavölgyi Csokoládé
70 g/ 1210 Ft

2 megjegyzés: