2013. április 25., csütörtök

Harrer Garden of God Tonka bean


A soproni Harrer Csokoládéműhely általam és a környezetem által is igencsak kedvelt tonkababos csokoládéja valóban isteni, ahogy az a nevében is rejlik. Akivel eddig kóstoltattam, mindenki el volt tőle ájulva. A magam részéről a tapasztalat az, hogy egy tábla egyenlő egy falat.

Haladjunk azonban csak szépen sorban! Ha megnézzük a csomagolását, egyszerű türkiz dobozt tartunk a kezünkben, a csokoládé színének megfelelő képpel. Arról, hogy mit is rejt a doboz, igazándiból csak a „Garden of God” felirat tanúskodik. Sokat sejtető és találó az elnevezés.

A tábla fénye közepes intenzitású, színe mélyebb barna, mint egy átlagos tejcsokoládé esetében. Tapintása selymes, nem túl olvadékony. Jól roppan, egyenletes törésvonallal. Illata egyértelműen és intenzíven tonkababos.

Mi is az a tonkabab? Egy Dél-Amerikából származó fűszerféleség. A fája a pillangósvirágúak családjába tartozik (akárcsak a japánakác, vagy a lucerna). Legnagyobb arányban Venezuelában és Nigériában termesztik. Illatanyaga nagyrészt a kumarin (amelyet véralvadásgátlóként használnak terápiákban). 

Rendkívül gazdag aromákban. Ha frissen lereszeljük a csúnya, fekete, rücskös babokat, akkor szinte azonnal érezzük, ahogy felszabadulnak a fahéjra, dohányra, vaníliára hasonlatos illatai, és pillanatok alatt beterítik a konyhát. Nem véletlen, hogy mágikus erőt tulajdonítanak neki Amerikában. 

A parfümgyártás és a cukrászipar is előszeretettel használja. Itthon annyira még nem terjedt el, de szerintem rövid időn belül a mi konyhánkban is meg fog jelenni. Édeskés ízeivel kiválóan passzol azokhoz a süteményekhez, amikbe eddig vaníliás cukrot tettünk.

A jellemzéshez visszatérve, a csoki ízében is nagyon tonkás, de a tej krémes ízei és egy kis mézes édesség is jön belőle. Ha tovább boncolgatjuk, akkor egy minimális savasság is érződik, kesernyéssége viszont még kevésbé jelentkezik. Lágy, olvadékony és hosszú. Érdekes, hogy a legvége inkább dohányos, mint vaníliás. 

Nem akar ez a csoki összetett lenni, nem akar világokat meghódítani, egyszerűen csak jó akar lenni és ezt nagyon magabiztosan teszi. Az tetszik benne, hogy remek a harmónia a csoki és a fűszer között.

Eljátszottam a gondolattal, hogy milyen lenne fagyinak? Hm, nekem ízlene, az tuti. Nem szeretem a csokifagyikat. Eddig csak egyszer ettem jó csokifagyit. Egy hét múlva visszamentem ugyanarra a helyre és kértem újra a csokijukat, de már nem volt jó...Így még keresem az igazit, hátha ez lenne az?!

Minősége: kiemelkedő

50 g / 790 Ft 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése