2014. szeptember 18., csütörtök

Amedei Porcelana

A Tessieri-testvérek cége az egyetlen olyan olasz csokoládéműhely, amely a csokikészítés teljes vonalát magáénak tudhatja, a kakaóbabtól a tábláig.

Az igényességéről híres toszkán műhely igazi különlegességeket készít. Már rég óta szerettem volna megkóstolni tőlük ezt a csokit. A Csokoládia jóvoltából végre sort keríthettem most erre is.

Miért olyan érdekes ez a tábla? A kakaóalapanyaga a venezuelai Criollo még nemesebb Porcelana fajtája, amely egy igazi ritkaságnak számít a piacon. A halvány színű (leginkább csontfehérre hasonlító) kakaóbabokból halvány színű, de nagyon elegáns és komplex csokoládé készíthető. Limitált darabszámban „mindössze” 20.000 tábla készül belőle évente és sorszámozott minden egyes csokoládé. Az enyém a 3796-ik volt.

A csokoládé megjelenésének színvilága kétségkívül nagyon attraktív. Számomra azonban kicsit sok, de tény, hogy hűen tükrözi a kakaóhüvelyek színpalettáját.

Maga a tábla tényleg kevésbé mély, de szép barnás-vöröses színű. Tapintása elképesztően selymes! Illata diszkréten mézes-méhviaszos. Kicsit tompán roppan, de tökéletes törévonallal. Ízében a lágyság és bársonyosság jellemző. Könnyed, de mégis tartalmas. Jól olvadó. Finoman, alig érezhetően savas, amely leginkább csak a lecsengésében jelentkezik. A méhviaszosság végigkíséri a falatot, amit időnként egy kis mandulásság is kiegészít. A leírása szerint némi frissen préselt olivaolaj is felfedezhető benne. Nos, ezt én nem tapasztaltam, de hát egy igazi olasz, aki az oliván nevelkedik, bizonyára jobban meg tudja ezt állapítani, mint én, aki legfeljebb csak az import, valószínűleg kevésbé kiváló minőségű olivaolajokhoz vagyok szokva.

Nagyon sokat vártam ettől a csokitól, icipicit többet is tán, mint ami várható, de mindenképpen izgalmas és kifinomult az ízvilága. A visszafogott elegancia egyik legjobb példája.

Minősége: nagyon jó (+)

Megvásárolható: Csokoládia
50 g/ 3700 Ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése